måndag 9 januari 2012

Läsa läsa läsa


Jag är typ sämst på att läsa på engelska. Jag hade tänkt att jag skulle läsa i boken här till höger eftersom jag kommer missa föreläsningar när vi åker till Åre. Målet för dagen var att läsa det om första föreläsningen i cellbiologin kommer handla om. Kapitel 14. Jag har läst 6 sidor sedan tappade jag helt fokus. Jag läser så långsamt så att jag hinner glömma bort vad jag läste i början. Inte alls effektivt. Och nu är jag hungrig så då går det inte heller att läsa. Nej vi gör så här. Först äta sen läsa. 

Någon som har något bra knep på hur man läser bra på engelska?

2 kommentarer:

  1. "Jag läser så långsamt så att jag hinner glömma bort vad jag läste i början." Öööh, ganska motsägelsefullt? Läser du långsamt så borde du väl kunna komma ihåg det BÄTTRE eftersom du inte får en massa ny information i huvudet. Ju fortare du läser, desto mer information och således borde det bli svårare att komma ihåg allt. Eller?

    SvaraRadera
  2. Svar till Anonym: Jag har dyslexi så jag tycket inte alls det är konstigt! men jag förstår att du kan tycka det.

    SvaraRadera