tisdag 3 januari 2012

Dagens lärdom

Bara för att man går en civilingenjörsutbildning betyder det inte att man kan allt om teknik. Speciellt inte om man går bioteknik. Jag satt i dag och tittade på Grey's Anatomy och ljudet låg långt före hela tiden. Det var som att kolla på en sjukt dåligt dubbad film. Jag kollade nästan ett helt avsnitt innan jag lyckades lista ut hur jag kunna sakta ner ljudet så att det synkade med bilden. Men nu vet jag hur jag ska göra nästa gång. 


Jag är nu på säsong 4 och Meredith och McDreamy har gjort slut och blivit tillsammans så många gånger så att jag har tappat räkningen. 

2 kommentarer:

  1. Behöver man kunna något alls om man går bioteknik? :P Det är ju på gränsen till en fil. fak.-utbildning ju...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja. Vi på bioteknik läser mycket biologi och kemi men senare kommer jag läsa bla mekanik och programmering. Vi läser mycket matte också.

      Radera