torsdag 5 januari 2012

Koka bönor

Idag kände jag mig riktigt ekonomisk när jag köpte bönor och ärtor. Jag köpte inte de som redan är färdigkokta utan de som behövs blötläggas i ett halvdygn och kokas i cirka en timme. Med tanke på att jag köpte 4 förpackningar så har jag en känsla av att jag kommer få mycket bönor när detta är klart. Jag har dock inte tillräckligt många stora kastruller för att jag ska kunna blötlägga och koka alla bönor samtidigt. Tur att jag har lov så att jag har några dagar på mig med detta experiment. Jag har nämligen aldrig gjort detta tidigare så vi får se hur det går.

Nu ska jag göra fruktsallad och titta på Grey's Anatomy. Som ICA student har man nämligen rabatt på vindruvor just nu. Jag har även haft i banan, ananas, kiwi och clementin.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar