fredag 6 januari 2012

IKEA-syndromet

Idag har jag och mamma och alla barnfamiljer besökt IKEA. Det var länge sedan jag såg så många små barn på ett och samma ställe. Men de var förvånansvärt lugna jag hörde inga skrik och gnäll. 
   Mitt mål med resan var att köpa lådor så att jag får ordning i badrumsskåpet. Jag hittade bra lådor i lagom storlek för 9 kr styck, nice jag tar 4 lådor. Hur lyckas jag ändå få  kvittot att slutade på 423 kr? Nej men tidskrifter 2 för 23 och köksredskap för 59 och självklart nya skärbrädor eftersom jag fortfarande har en bakom kylskåpet. Många billiga saker blir helt plötsligt dyrt. Jag tycker alltid jag lyckas med detta när jag är på IKEA. Halva min lägenhet är ju för tusan därifrån. 

Någon som känner igen IKEA-syndromet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar