torsdag 19 januari 2012

KÅT

Nu sitter vi i bussen på väg hem från Åre. Det har varit härliga dagar i backen och sköna kvällar med stugfest. Jag upptäckte att jag bara kan svänga ordentligt åt ena hållet och har fått en chans att öva lite på det.
Vi hamnade i fejd med en annan stuga efter att vi snott deras maskindiskmedel. Det blev tumult och vi blev av med en mobil. Vi fick ta hjälp av ordförande i Idrottsnämnden som fick agera fredsmäklare. Dagen efter bjöd vi den andra stugan på ugnspankaka och jag tror det är lugnt nu.
Jag har blivit utnämnd om kåtast på KÅT (kemis Åre tripp) efter att jag på en stugfest bett om ett glas vatten med motivationen: jag åt en jordnötsring trots att jag är allergisk mot jordnötter. Ja det var dumt. Jag svullnade upp lite i halsen men efter att fått en vas (glasen var självklart slut) med vatten blev det bättre.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar