lördag 24 mars 2012

En biltur

Idag fick jag låna bilen av pappa på villkor att jag skjutsade in honom och hans kompisar till stans först. Till saken hör att jag inte kört bil i stan sedan jag tog körkort (2009). Jag är för mesig och litar inte på att jag kan. Kände att jag var rätt nervös när jag körde in. Hur kommer det gå när pappa inte sitter i baksätet och kan navigera mig rätt? Men det gick jättebra. Körde hem en annan väg och hade inga problem att hitta. 

Anledningen till att jag ville låna bilen var att jag ville kunna storhandla riktigt mycket. Vanligtvis brukar jag sätta stopp när korgen blir för tung men nu kunde jag ösa i hur mycket som helst i min kundvagn och köra hem istället för att gå hem med allt. Jag lyckades handla mat för över 800 kr. Jag får hoppas att det räcker ett tag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar