söndag 13 maj 2012

Sortera mera

Jag sopsorterar. En av anledningarna är att föreningen jag bor i uppmanar oss att göra det. En annan anledning är att jag bor väldigt nära en sopstation men framför allt för att jag bryr mig om miljön. Det är ett väldigt enkelt sett att bry sig om miljön utan att det kostar mig en massa pengar. För mig känns det självklart att sopsortera ex tidningar som kan bli nya tidningar och på så sätt förhindra skövlingen av en regnskog. 

Sen är det självklart bra att handla ekologisk men det kostar mig lite mer och som student är det aldrig roligt när det är dyrt. 

Det är dock mindre kul att komma till sopstationen och det ser ut så här. 

Jag sopsorterar: Plast, kartong, metall, tidningar, glas och komposterar. 


Vad gör du för vår miljö?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar