söndag 13 maj 2012

Dagens impulsköp

För två år sedan flyttade jag hemifrån. Det första jag köpte var ett olivträd. Mamma tyckte jag var konstig eftersom jag aldrig fick några blommor att överleva och så går jag och köper ett träd. 

Jag hade stora visioner med mitt olivträd som jag döpte till Frank. Frank skulle växa sig stor och ge mig massa oliver. Efter att ha googlat skötsel av olivträd fick jag reda på att det krävs två träd som kan befrukta varandra för att man ska få några oliver. 

Första vintern upptäckte jag att Frank tappade alla bladet och såg död ut men att han senare på våren började växa igen så jag har behållit honom även fast han har sett ganska vissen ut. 

Idag när jag skulle handla middag på ICA gick jag in i en tomatplanta som talade till mig. 120 kronor fattigare kom jag hem med en kompis till Frank. Lucy är hennes namn och efter min googling så bör hon ge bättre skörd än Frank. 

Lucy och Frank i matchande krukor på min altan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar