tisdag 8 maj 2012

En kristen dag

Idag är en sån där dag då jag bara vill sitta inne och läsa bibeln. Ja, jag läser bibeln. Det är en sån sak jag gör. Framförallt för att jag ska åka om ledare på konfaläger i sommar och för att jag känner att jag vill ha mer kött på benen men också för att fördjupa min egen tro. Jag tycker det är skönt att läsa bibeln. Jag förvånas alltid av saker som står där. Ex att uttrycket "pärlor åt svin" är hämtat från bibeln. 

Jag har även läst i boken Livet & frälsarkransen av prästen Emma Tribell som arbetar i min kyrka. Idag läste jag om den guldiga Gudspärlan. Väldigt tänkvärt måste jag säga. Det kommer bli väldigt roligt att arbeta med detta på lägret i sommar och få använda sig mer av frälsarkransen

På söndag är det mässa för konfirmanderna igen och min tur att vara kyrkvärd. Jag ser framemot det väldigt mycket. Det har blivit få kyrkbesök nu eftersom vi har haft rep så pass ofta med krexet och väldigt ofta har det blivit på söndagar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar