onsdag 16 maj 2012

Israel minnen

De senaste dagarna har jag tänkt mycket på den Israelresa jag och ett gäng ungdomar från kyrkan gjorde i somras. Resan gjorde så att jag missade halva min mottagning men istället fick jag en upplevelse för livet.

Häromdagen satt jag och tittade på bilder, igår gjorde jag Humus och idag äter jag falafel. Allt påminner om resan. Även andligt påminns jag när jag läser bibeln om ställen där vi var. Det är härligt. Någon gång i mitt liv måste jag resa tillbaka.

Olivberget

Utsikt från Olivberget

Moskee

Uppståndelsekyrkan

Födslokyrkan

Öknen

Banksy målning i Betlehem

Målning av Maria och Jesus

1 kommentar:

  1. Och upplevelser för livet är så värt! :))

    Och joo klockor som går liiite före är bra, tycker jag. Men klockor som går efter är hemskt. Tipsoptimist som jag är. Haha. :)

    SvaraRadera