torsdag 24 november 2011

Labb 4 i Organkemi

Detta har varit en sjukt sliten vecka. Hade veckans andra labb idag och hade blivit avskräckt efter att ha hört andra labbgruppen dra över tiden och inte hinna bli klara. Inte kul heller med tanke på att vi skulle labba med ämnen som avgav tårgas. Man behöver verkligen vara försiktig då. Jag hade turen att få en av de lättare labbarna och var klar efter 5 timmar. Jag kände inte att jag kunde gå därifrån med modet uppe och veta att de andra som hade en svårare labb än mig drunknade i disk och var långt ifrån klara. Därför satte jag igång att hjälpte de andra med disken så att de också skulle hinna bli klara i tid. Efter 6 timmar var alla i min labbgrupp klara och vi kunde gå. Då var det fortfarande folk kvar i de andra grupperna som labbar parallellt med oss. Lunchen var bra god efter det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar