tisdag 15 november 2011

Inledande bioteknik: Erik

Den här veckan började vi med etik i bioteknik. Min första tanke var "vad har etik med bioteknik att göra?" Den tanken håller jag fortfarande lite i. Men självklart kan jag förstå varför. Vi kommer troligen ställas inför etniska dilemman i våra framtida jobb. Bör man göra tester på möss? Är det okej att manipulera gener?
   På torsdag ska vi ha seminarium i etik och tills dess ska vi ha läst två filosofiska artiklar och sammanfatta dessa. Det känns väldigt ovant. Språket är ovant och det är inte alls så vi vanligtvis brukar plugga och få uppgifter. Snarare: "räkna de här talen" eller "gör dessa uppgifter till labben". Jag hoppas att jag hinner klart med tanke på att jag har labb imorgon till 19:00.

Tänker gå och lägga mig nu och sticka till skolan i vanlig tid och plugga innan föreläsningen kl 10:00 imorogn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar