söndag 27 november 2011

Falafel med etik

Min Etik föreläsare filmar alla våra föreläsningar och har lagt upp dem på vimeo.com. Tyckte det var lite fjantigt i början men har nu insett att det är väldigt bra. Jag har lyssnat på föreläsningarna nu igen när jag lagade mat. Jag lagade falafel och hummus. Det tog mycket längre tid än vad jag trott och var mycket svårare. Hörde förut någon gång att man ska ta bort skalet på kikärtorna. Det tog sjuk lång tid. Tillslut orkade jag inte ta bort allt skal utan hällde bara i resten. Falafel satsen blev väldigt bra. Dock var det väldigt svårt att steka dem. Jag misstänker att jag hade i för mycket vatten och smeten blev helt enkelt för kladdig. Bättre lycka nästa gång. Vet dock inte om jag ska försöka mig på hummusen igen. Kanske med ett annat recept. Den blev inte riktigt lika lyckad. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar