tisdag 28 februari 2012

SM3

Igår var det en väldigt händelserik kväll. Det var SM (sektions möte) och allt började ganska bra och vi låg till och med före i tidsschemat en stund. Men som vanligt på våra möten så drog diskussionerna ut på tiden och jag var inte hemma förrän 02:30 (mötet började 18:03). Jag fick även med mig två kamrater hem som bor längre  bort ifrån skolan än vad jag gör. 

Det var val till KOMPIS. Jag var sedan tidigare nominerad av valberedningen till KOMPIS och blev även vald av sektionen. De möten jag har varit på tidigare har de som varit nominerade också blivit valda men denna gång var det en person i KOMPIS-valet kom med utan att vara nominerade. Lite jobbigt dock för de två personer som inte kom med men som var nominerade (en till i ett annat val) . Jag tycker dock det är kul att se vilken slagkraft som demokratin och sektionen har. 


I den första röstningen som skedde under mötet var det 99 personer som röstade. Fatta att det är lite trångt i vår sektionslokal. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar