söndag 1 april 2012

Mina kurser

Jag har fått en förfrågan om att skriva om vilka kurser jag har läst hittills, så här kommer det. Jag ska dock poängtera att det jag skriver här nedan är mina personliga åsikter och de kan vara påverkade efter ex. förkunskaper och vilken/vilka övningsledare/labbassistent/föreläsare m.m. jag har haft.


Inledande kemi: Jag tyckte inte den var en hyfsat lätt kurs.  Jag har å andra sidan läst Kemi B på gymnasiet och det var en hel del repetition från den.

Envariabelanalys: Detta var första mattekursen och den tog matematiken till en helt ny nivå. Jag tyckte den var svår.

Organisk kemi 1: En svårt kurs. Kursen handlade mycket om att förutspå reaktioner vilket var väldigt svårt.

Inledande bioteknik: Jag tyckte den var lät eftersom det var väldigt mycket repetition från Biologi B, om man nu läst den. Kursen handlade om celler och hur de fungerar.

Cellbiologi: Jag har läst halva kursen. Resterande del ska läsas i tvåan. Delen jag har läst handlade dessvärre mest om att lära sig namnen på olika protein och hur de fungerade vilket inte är så jättekul. Kursen var lagom svår.

Kemisk jämvikt: Ganska svår kurs. Organisationen runt kursen var väldigt dålig och detta gjorde kursen ännu svårare och framförallt oförstålig. Vi visste liksom inte vad vi skulle göra.


Civilingenjörsutb i bioteknik
Du är antagen HT 2011 till Civilingenjörsutb i bioteknik, 300 hp (se utbildningsplan).
 24 hp av 300 



Jag har inte fått alla ovanstående kurser inrapporterade/reda på om jag klarat tentan. Därför visar bilden inte särskilt många poäng. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar