onsdag 11 april 2012

Underbara Dropbox

En kursare tog i julas iniativ att skapa en facebookgrupp för alla oss på Bio. Senare kom iden att dela en dropbox. För mig var detta helt nytt men upptäckte snart hur smidigt det var. Jag kunde enkelt ta del av andras dukument och även dela med mig av mina. Istället för att maila ut det till alla hela tiden. Väldigt bra när man hittade nya länkar exempelvis. Det blev som en studiecirkel fast alla satt hemma framför datorn. Perfekt med gruppen också. Undrade man något in i gruppen. "Vad kommer på KSn på tosdag?" Det fanns alltid någon som visste.

Nu har jag även upptäkt att jag kan ha en dropbox i mobilen och synka alla mina bilder så att jag enkelt kommer åt dem på datorn. Slipper springa och leta efter sladden som koplar in mobilen till datorn. Mycket enklare att lägga in bilder i blogg inlägg till exempel.

Så här såg det ut utan för nymble för någon vecka sedan.

Innan påsk var vi ett gäng som åkte och hälsade på en kompis i Norrköping. Då såg det ut så här.

2 kommentarer:

  1. Vad heter gruppen ? Går också i bio och skulle vara nice att få ta del och dela mina filer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Gruppen är anonym (precis som du) och skapad för bio ettan och de indekare som går med oss. För att vara medlem måste man bli inbjuden. Om det fortfarande känns aktuellt så prata muntligt med någon som skulle kunna tänkas vara medlem.

      Radera