måndag 1 augusti 2011

Stora KTH

Efter att anmält mig till den nätbaserade Sommarkemi kursen fick jag reda på att jag behövde åka in till KTH för att fixa ett kth.se-konto. Alternativet var att scanna in sin legitimation. Eftersom jag inte äger någon scanner tackade jag min lyckliga stjärna att jag bor i stockholmsområdet och satte mig på Pendeltåget för att ta mig in till KTH Campus på Vallhallavägen. Jag fixade mitt konto och bestämde mig för att gå runt på området för att kolla vad jag har gett mig in på. Som tur var innehöll broschyren jag fick hem en karta. KTH är stort. Väldigt stort. Insåg att maskinteknikernas byggnad ligger långt bort från tunnelbanan. Förhoppningsvis slipper jag ränna där. Kemibyggnaden ligger något närmare i varje fall. Jag höll på att tappa bort mig både en, två och tre gånger.

När jag kom hem pratade jag med min bror som går på Rudbeck, gymnasieskola med ca 2000 elever. Hans kommentar var: "Vad då? Är det större än Rudbeck?" Ja det är så sjukt mycket större än Rudbeck. Tur att man inte kommer från ett jättelitet gymnasium i varje fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar