torsdag 29 december 2011

Återupplevd skolgång

Mina föräldrar har börjat rensa i källaren. Det är ett under hur mycket saker en källare kan gömma. Jag fick återuppleva hela grundskolan då jag fick gå igenom alla gamla skolböcker, teckningar och papper. Jag hittade mycket intressant. Det visade ganska tidigt att jag var duktig på att rita och dålig på att stava. Majoriteten av målen från utvecklingssamtalen handlade om att jag skulle förbättra stavningen. I en ritbok hade jag ritat av mina kompisar när de var 20 år. Jag hade skrivit lite fakta om alla också. Alla var succésfulla och gifta. Roligt att se vilken syn man hade på vuxna. Vad som räknades som vuxna. Här sitter jag utan man och barn fast det trodde jag tydligen att jag skulle ha när jag fyllde 20. Hur många 20 åringar har det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar