onsdag 13 mars 2013

Tentaperiod

På KTH är läsåret indelat i fyra läsperioder. Alla avslutas med en tentaperiod som pågår i en vecka. Under denna vecka ska man alltså tenta av alla kurser man har läst under perioden. Jag är inte gjord för detta upplägg. I dag skrev jag först tentan för mig denna period. På fredag ska jag skriva nästa. Tentan jag skrev idag tog inte särskilt lång tid att skriva själva tentan men detta att trycka in all information under kort tid. Så fort första är skriven ska nästa memoreras. Just nu vill jag bara dricka vin och slappna av men det är liksom inte riktigt möjlig än. Har försökt plugga ikväll men hjärnan vill inte. Den vill bara titta Bones vilket kroppen också tycker om. 

Under tentaperioden är det även känt för att göra lägenheter skinande rena och helt plötsligt är knyppling den nya hoppyn. Lagom till denna tentaperiod lades Tetris upp på kongligkemi.se. Självklart har vi scoreboard också. Man printscreenar sitt resultat och mailar till sektionens ordförande så hamnar på listan. 


Prokrastinera mera! 

1 kommentar:

  1. Hej!

    Jag heter Sandra Lindqvist och jobbar på TV-bolaget Jarowskij.
    Jag jobbar just nu med SVT-programmet ”Kan du slå en pensionär?”. Vi håller nu på att göra en andra säsong, då första säsongen blev en riktig succé.

    Jag söker nu omgående efter två tjejkompisar som inte lever ett ohälsosamt liv men som verkligen vill ändra på sin nuvarande livsstil – som vill få coachning till en sundare och mer hälsosam vardag.

    Jag hör av mig till dig för att jag vill sprida ordet till så många som möjligt och för att jag vill hitta duos som faktiskt på riktigt vill ha hjälp att förändra sin livsstil, inte de som bara är ute efter rampljuset.

    Jag undrar om du skulle vilja sprida ordet vidare, om så bara till dina närmaste? Eller kanske känner du någon?

    Vill du eller någon i din omgivning anmäla sig till programmet – maila till Sandra.lindqvist@jarowskij.se
    08-50 30 77 94

    Tack!

    Vänligen
    Sandra Lindqvist

    SvaraRadera