söndag 6 januari 2013

Psysics

Efter en del om och en hel del men så jag jag återigen fungerande internet. Allt började med att jag fick meddelande om att mitt dåvarande internet skulle bli dyrare. Jag sa då upp det och skaffade telia mobilt bredband vilket inte fungerade särskilt bra i min lägenhet. Så jag har hel enkelt burit runt på datorn och betalat mina räkningar i skolan. Men ibland kan det ju vara skönt att sitta hemma och plugga i lugn och ro och eftersom som typ allt vi gör kräver internet på ett eller annat sätt så underlättar det att man faktiskt har tillgång till det även hemma. (läsa word-dokument på mobilen är spännande)

Ikväll har jag suttit och kollat Khan Academy videos. På torsdag ska jag nämligen skriva omtenta i El och våg. En kurs jag inte kunde ta seriöst första gången så jag pluggade typ ingenting. Vi får nämligen ha med oss ett A4-papper där man får skriva precis vad man vill. Detta medförde att några elever för ett par år sedan satte sig och skrev ner alla former som används i hela kursen som senare har skickats runt till typ alla som läser kursen. När jag tentade kursen upptäckte jag att det krävs mer än ett kick as formelblad för att klara den. Kan vara bra att veta HUR och NÄR man ska använda formlerna. Även hur man tolkar bilder kan vara användbart.

Jag försökte hitta några roliga fysikskämt till detta inlägg men eftersom fysik inte är mitt huvudämne tyckte jag inte alla skämt jag hittade var särskilt roliga (läs: troligen för dum för att fatta)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar